salam ukhwah

Buat Apa Yang Allah Suruh, Tinggal Apa Yang Allah Larang

Translate

Selasa, Oktober 16, 2012

hidup tak selalu indah,langit tak selalu cerah



.

Hidup tak selalu indah,langit tak selalu cerah
Kita jangan expect lebih-lebih
orang cakap, BERSYUKUR
ya!
THANKFULL.

Kebaikan
biar kita yang simpan.
orang cakap, kita "Ya" kan aje.
salah atau benar
Tuhan aje yang tau
Biar dia yang MENGHUKUM kita
Baik dari segi hubungan dengan -Nya, hubungan sesama manusia, atau segala kurniaan rezeki Tuhan atas muka bumi ini.Semua itu hak dia. Dia Maha Kuasa.


Sungguh.
I just dont want to be regrets for the 2nd time and the rest of my life. I just crave for Allah's guidance. I hardly strive to get Allah's Jannah. I letting go all things that may lead to sin and 'lagha'. I know I am not perfect, tak sempurna, ilmu agama tak berapa sangat tapi saya usaha dan usaha saya biar Allah shj yang tahu.


Maafkan saya kepada masa lampau.
Dulu saya terlalu murah, sehingga Ibu Ayah menanggung segala dosa saya tapi InsyaAllah lama-kelamaan saya akan berubah. InsyaAllah..


Saya tahu setiap penghijrahan manusia ke perkara yang baik, Allah tak kan simply giving the simplest way to the person. He will give a few circumstances and challenges in the life. Contoh, kita dulu biasa hidup senang. Allah mencabar kita bila kita ada masalah duit, kewangan, hasutan manusia dan mcm-mcm lagi. Saya berguru dgn seorang ustazah, Die berkata anggap itu semua dugaan dan cabaran. Hati kene kental bila kita nk berubah. Tuhan akan uji kita dengan mcm-mcm bentuk. Orang akan tuduh kita dengan macam-macam hal, saya tatau nk eloborate more pasal ini. Setiap insan akan hadapi segalanya. Kita jangan doakan orang lain, dengan perkara yang buruk. Doakan yang baik-baik, sebab sesungguhnya doa itu kita akan dapat juga. Indahkan? Tuhan kan Maha Adil.Saya maafkan segala yang terjadi dengan niat untuk bersihkan hati.Walaupun perit, saya cuba. Mungkin satu dua perangai yang akan menyakitkan hati, tapi saya manusia biasa.. Alpa. Maka, tegurlah saya. Saya tanak pergaduhan, tapi cuma nasihat yang membangun... bantu saya jadi wanita solehah.

Tiada ulasan:

❤●• 1st award (21 feb 2011)·٠•●❤

Taubat Seorang Hamba-irsyadee