salam ukhwah

Buat Apa Yang Allah Suruh, Tinggal Apa Yang Allah Larang

Translate

Ahad, Januari 01, 2012

★•.•´¯`•.•★ BICARA CHENTA ★•.•´¯`•.•★

❤• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ❤•

★•.•´¯`•.•★ BICARA CHENTA ★•.•´¯`•.•★

ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ
"MENIKAHI orang yang kita CHENTAI adalah satu KEMUNGKINAN..
MENCHENTAI orang yang kita NIKAHI adalah sebuah KEWAJIBAN.." InsyaAllah..

Jodoh itu di tangan ALLAH namun manusia WAJIB berikhtiar mencari dan memilihnya sesuai dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah..
ku pilih dirinya kerana agamanya,uniknya cintaku kali ini...bila cintaku kali ini tidak mmndang paras rupanya hanya berpandukan pilihan hati dan doa setiap hari,ku pilih agamanya sebagai pembimbing utk diri ini,ternyta tak sia sia doa dan usahaku selama ini.. kerana sidia yang ku cari dah lama menantiku.. inshaAllah,,

Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt...
Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH...
Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada...
Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA...

Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya ...
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina...
Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia..
"Kita manusia hanya mampu merancang, Allah yang menentukan"..Semacam ayat itu tidak lengkap bunyinya..Ya kita hanya mampu merancang dan sebaik-baik perancangan adalah dariNya..Walaupun kita merancang, rancangan kita tu tetap Dia yang rancangkan..Makanya, bukan kita yang merancang sebenarnya kan? Rancangan yang kita rancang telah dirancang oleh Dia yang sebenarnya sebaik-baik Perancang...wallahualam
===================================
……. , . – . – , _ , …….simpan mawar
……… ) ` – . . ‘ `( …….yang kuberi
…….. / . . . .`\ . . \ ……..harap wanginya
…….. |. . . . . |. . .| ……mengukir di hatimu
……… \ . . . ./ . ./ ………
……….. `=(\ /.=` ………
…………. `-;`.-’ ………
…………… `)| … , ……..
……………. || _.-’| ……..
…………. ,_|| \_,/ …….dalam mencari cinta ABADI
……. , ….. \|| .’ …………berjuang bersama demi REDHA ILAHI
……. |\ |\ ,. ||/ ………….sudikah dirimu
…. ,..\` | /|.,|Y\, …………
….. ‘-…’-._..\||/ ………….moga takdir ini
……… _.-`Y| …………..ketetapan ini
………….. ,_|| ……………adalah yang terbaik buat kita
……………. \|| ………..
…………….. || ……….berdoalah selalu
…………….. || ………..moga ia milik kita bersama
…………….. |/ ……terlerai dengan janji yang HALAL..
InsyaAllah,Ameen ya Allah.. ...special 4 iman azhary
ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ.´¯`•..•´¯`.ღ✿ღ
Pernantian itu satu penyiksaan...
ketika kita belajar sabar...
maka ni'mat sabar itu akan manis luarbiasanya...
tawakkal atas segalanya...
segala sesuatu itu terjadi atas kehendak Allah...
maka berserah... sujud dan tawakkal atas segalanya..

(kehadiranmu mendamaikan hati yang dulu keresahan
)
Catat Ulasan

❤●• 1st award (21 feb 2011)·٠•●❤

Taubat Seorang Hamba-irsyadee