salam ukhwah

Buat Apa Yang Allah Suruh, Tinggal Apa Yang Allah Larang

Translate

Isnin, Januari 02, 2012

★•.•´¯`•.•★ CATATAN CINTA MUKA BUKU ★•.•´¯`•.•★




Assalamualaikum terlebih dahulu kucapkan kpd sahabat2 yg mmbaca coretan ku yg x seberapa ini, teringat chat dr member fb, fiza dah tunang?"habis... T kamu cmpak mana fiza? adeh,, aku bukannya org yg x setia pada satu cinta tp,dah kalau aku yg dicampak n ada yg mnyambut,,alhamdulillah, ..
:)kisah aku brmula pada penghujung oktober 2011,kisah cinta yg kurasakan benar2 ajaib.. yup ajaib tanpa lihat wajahnya mmbuatkan aku boleh jatuh cinta,setelah kusiasat dari sidia,sbetulnya sidia memng slalu lakukan solat hajat rupanya dah lama sidia menyimpan perasaan padaku ,sidia pemalu,dia kata stiap hari kalau tak tngok wall fb ku rasa rindu,adeh,padahal rumahku n dia berdekatan aje.cuma takdir telah mnetapkan aku tak brjumpa sidia
3 Nov 2011- Dalam pengembaraan ku mencari redha Allah,pelbagai sapaan cinta dan rindu ArRahman,ArRahim kirimkan,kepada hambanya yg ikhlas setulus hati,yg sentiasa mengungkapkan madah2 kerinduan syahdu kehadratNya,,,hingga benar hatinya menangisi dosa2 silam.. terkadang dikirimkan kpd hambaNya... serikandi cinta Illahi.. memandangnya mengingatkan diriku kpd tingginya ketulusan budi,memandangnya lantas semangat utk beragama mnjadi mendalam...memandangya diriku makin bersemangat utk mendekati Mu ya Robb.. kerana dalam sinar matanya tersimpan cahaya kesufianMu Ya Allah,yg ku harapkan dia hadir dalam hidupku pendamping solehahku,pembakar semangatku,pemberi ingatku dikala kealpaan,saya serius cik fiza ,saya nak jadi pengetua cik fiza,

5 nov 2011- dalam hati ada taman salju,
dalam taman salju ada bunga astakona ,
begitu sejuk sewaktu memandangmu,
seperti dunia ana yg punya :P

( erm x sangka boleh plak sidia cipta pantun huhu)
-cik fiza,terus terang saya beritahu saya tak pernah bagi kata2 puitis pada perempuan kerana sebelum ni hati saya benar2 tak sepenuhnya terima ex gf saya dulu,puas saya istikhoroh jiwa saya tak dapat terima dia,tapi bila 1st time saya pandang gambar cik fiza rasa sejuk hati ni dan saya dapat rasakan getaran hati saya ni..dan semua ni rahsia saya nak bagitau boleh dikatakan hampir setiap hari saya follow fb cik fiza tau,x tau hati saya memng benar2 tertarik dengan cik fiza,mudah mudahan perasaan ini direstui Allah,perasaaan seperti ini sememngnya anugerah dari Allah,seandainya cik fiza tercipta pd tulang rusuk saya,inshaAllah saya akan pastikan cik fiza dididik berlandaskan syariat Allah,wanita berasal dar tulang yg bengkok,mendidknya tidak boleh keras agar tidak patah,tidak pula utk dituruti agar tidak terus membengkok,mendidiknya prlu kpd kasih sayang dan kelembutan..
6 november 2011- cik fiza,ibu ajak datang rumah esok,nak kenal ngan cik fiza,cmne bole tak cik fiza?- (inshaAllah cik fiza ni sudi aje)

alhamdullilah kedatanganku disambut baik oleh ibu bapanya,walaupun keluarganya tak ramai,dapat kurasakan sifat penyayang yg ada pada keluarganya,yang tak tahan tu habis majalah solusi sidia bawa turun suruh aku baca, aku tau minat sidia memang sama dgn aku, membaca :)
7 november 2011- cik fiza,td saya nmpak cik fiza berbaju mcmtu berseri-seri macam bidadari :P adik saya kata mcm org arab ( huhu arab sgt lah)
cik fiza nak tau tak,ni tadi kena soal selidik ngan ibu.. seram jugak.. saya tanya ibu nak khwin tahun depan boleh tak..? ibu kata boleh..kahwinlah..memang dah layak sangat kahwin huhu :P

7 November 2011- Asal cinta dari hati,asal hati dari Allah,bila cintaku ditambat dgn kalam Allah dalam hati,ku harapkan cinta itulah yg hadir dari Allah...
(wah3 tiru mana ayat ni en azhari..?)
ish.. mana ada tiru2 cik fiza.. ni ikhlas dari hati... saya pun tak tau knapa la slama ni saya suke skodeng fb cik fiza,ada sesuatu yg mnarik hati saya...cik fiza ibu kata angah macamana boleh tumbuh jerawat ni.. berangan ea..hihi malu saya.. -.-

8 November 2011- rombongan famili nye dtg kerumahku..cik fiza,x berdebarke,.. Alhamdulillah,,
inilah kisah hepi serba sedikit yg dpt kukongsikan..inshaAllah kalau sidia ditakdirkan utkku relaku mnjadi miliknya,,, ;)


Saat kau LELAH tak berdaya kerana usaha yang GAGAL,
Allah tahu betapa GIGIH engkau telah BERUSAHA.
Ketika sekian lama kau MENANGIS dan batinmu MENDERITA,
Allah telah menghitung TANGISMU..
Saat kau rasa hidupmu TAK MENENTU dan waktu terus
MENINGGALKANMU,
Allah sentiasa MENUNGGU bersamamu.
Ketika kau KESEPIAN dan kawanmu terlalu sibuk
meski hanya untuk menelefon,
Ketahuilah,Allah berada DISISMU..
Saat kau telah MENCUBA segala sesuatu dan tak tahu harus berbuat apa,
Allah memiliki JAWAPANNYA..
Saat tiba-tiba HIDUPMU lebih CERAH dan kau temukn secercah harapan,
Hakikatnya,Allah telah pun BERBISIK kepadamu.
Ketika semuanya berjalan LANCAR dan banyak yang harus kau SYUKURI,
Allah telah MEMBERKATIMU.
Saat KEGEMBIRAAN datang dan kau terasa TERPESONA,
Allah TERSENYUM kepadamu.
Ketika kau punya CITA-CITA dan MIMPI untuk diwujudkan,
Allah telah membuka MATAMU dan memanggil NAMAMU..
SubhanAllah..

…...…,•’``’•,•’``’•,☻♥☻
…...…’•,`’•,♥,•’`,•’
...……....`’•,,•’` ♥♪♫♥ ♥♪♫♥
☻ ☻
/█\/█\
.||||. ♥

Ya Allah…
Aku tidak meminta seorang yang sempurna,
namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna,
sehingga aku dapat membuatnya menjadi sempurna di mataMu
Seorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya
Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya
Seorang yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya
Seorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna..
InsyaAllah aku akan mencintainya dengan cara yang sempurna walaupun aku bukan insan yang sempurna...
Amin ya Rabbal alamin..


Jika mata ini trtutup..sblm kita merencanakan smuanya mnjadi kenyataan..ku ingin kau tahu kau adalah llaki yg trbaik yg hadir dlm hidupku...pengorbananmu x dpt ku balas ,kehadiranmu mendamaikan hatiku,,,andai daku prnh mnyakiti hatimu tnpa sedar atau tidak,,maafkanlah diriku dari hujung rambut hingga hujung kaki,dari hujung lidah hingga kedasar hati...
Catat Ulasan

❤●• 1st award (21 feb 2011)·٠•●❤

Taubat Seorang Hamba-irsyadee